Porządek utrzymywany w miejscu pracy przyczynia się do efektywności wykonywanych zadań. Nic tak nie denerwuje jak bałagan na biurku, który uniemożliwia nam znalezienie bardzo istotnych dokumentów, które są nam potrzebne na już. Oto kilka sprawdzonych sposobów, jak bez większego wysiłku utrzymać porządek w biurze. Głównie jedyną kwestią jest segregacja. Na rynku dostępnych jest kilka akcesoriów biurowych, które nam w niej pomogą. Dokumenty trzeba posortować w przystępny sposób na specjalnych tackach bądź w segregatorach. Jeśli wybierzemy drugie rozwiązanie, polecam jest zaopatrzyć się w specjalne przekładki umożliwiające opisanie zawartości segregatora. Bardzo przydatną rzeczą są także organizery biurkowe, które pozwolą nam na utrzymanie porządku na naszym biurku. Możemy w nich poukładać wszelkiego rodzaju artykuły piśmiennicze, spinacze, korektory itp. Oczywiście znajdzie się również miejsce na dziurkacz i zszywacz. Kolejny niezbędny przedmiot na naszym biurku to stojak z karteczkami, który pozwoli nam na dokonywanie szybkich zapisków bez konieczności poszukiwania wolnej kartki. Przydatnym gadżetem są też stojaczki z klamerką, które służą do przypięcia karteczek z notatkami. Dzięki temu możemy je mieć w każdej chwili pod ręką i na widoku. Jeżeli mamy je w sporej ilości, warto zainwestować w tablicę korkową, do której będziemy mogli je przypinać. By utrzymać porządek w biurze niezbędną rzeczą są kosze na śmieci. Kosze biurowe wyglądają estetycznie i pomieszczą wszystkie niepotrzebne papierowe odpadki. Kosze do segregacji ułatwią nam utrzymanie porządku zgodne z zasadami ekologii.

Zobacz również: kosze biurowe.